خرید و فروش انلاین در ارومیه

ضرورت وجود فروشگاه های اینترنتی

از دیر باز و زمانهای گذشته با توجه به رشد جمعیت انسانها بر روی کره خاکی داد و ستدهای فراوانی بین آنها از نظر تجاری و خرید و فروش کالا اتفاق می افتاد. زمان سپری گردید و روشهای تجاری نیز به مرور متحول و متفاوت شد. بازارهای متنوعی در کشورها و شهرها و برخی مناطق ایجاد شد. در بین کشورها در نزدیک مرزها مناطق ویژه و آزاد تجاری جهت سهولت رد و بدل شدن کالاها و مراودات تجاری ایجاد شد و در جهت تسهیل تجارت قوانین و مقررات خاصی نیز برقرار گردید. در برخی روستاها فروشگاههای سیار و در حال گردش و دوره گردها کم کم جای خود را به مغازه های محلی دادند و در شهرها نیز فروشگاههای خرد و کوچک در مراکز خرید و بازارهای بزرگ گردهم آمدند. از این تاریخ به بعد خرید و تهیه اقلام برای مردم آسان و قابل دسترس تر گردید. با پیشرفت شهرها و کشورها و گسترش جمعیت مراکز خرید بزرگ جای خود را به بازارهای سنتی و محلی دادند و برای ارائه کالاها و اقلام مورد نیاز مردم فروشگاههای زنجیره ای ایجاد گردید، سوپرمارکتهای بزرگ جای بقالی ها و فروشگاههای کوچک را گرفتند و اشتیاق مردم برای خرید از این مراکز به جهت آنکه با صرف وقت کمتری همه کالاها را یکجا تهیه می کردند بیشتر گردید. برخی شرکتها تصمیم به راه اندازی مراکز مستقیم عرضه کالاهای خود گرفتند و بدین ترتیب انقلابی در عرضه و تقاضا ایجاد گردید. سیل مردم مشتاق هر روز به سمت فروشگاههای تازه تاسیس و مراکز خرید و مجتمع های تجاری عرضه کالا بیشتر و بیشتر میگردید و بدین ترتیب آسایش مردم در تامین اقلام مورد نیاز بیشتر شد. زمانی نیز به این گونه سپری شد، هجوم و علاقه بیش از حد مردم به اینگونه مراکز خرید و فروشگاههای بزرگ آنها را به سمت و سوی استفاده از وسائل نقلیه عمومی و شخصی سوق داد و با توجه به صنعتی و ماشینی شدن زندگی کم کم مشکلات تردد و تامین مکان برای وسائل نقیله و مشکلات دیگر باعث برخی مشکلات برای مشتریان گردید. از همه مهمتر گاهی زمانهای بسیاری باید صرف میشد تا اینکه پس از انتخاب کالا و اقلام مورد نیاز در صف های طولانی جهت پرداخت وجه کالا منتظر بمانند.

با گسترش و نفوذ تکنولوژی های جدید از قبیل اینترنت و کارتهای بانکی و روشهای پرداخت الکترونیکی و آنلاین افکار جدیدی به ذهن بشر خلاق امروزی رسید و این کار از آمریکا و اروپا شروع گردید و آن هم ایده های ایجاد فروشگاههای مجازی و اینترنتی بود که مشتری هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری و صرف وقت و هزینه متفرقه نداشت. این فروشگاهها با گسترش نفوذ کامپیوتر در منازل و موبایلهای پیشرفته چنان به سرعت توسعه پیدا کردند که در باور کسی نمی گنجید. از این رو هر روز برندها و فروشگاههای معتبر با این تکنولوژی جدید خود را به مشتریان معرفی نمودند و با گسترش موتورهای جستجو از قبیل گوگل و یاهو و …. دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه های متفرقه جهت خرید محصول نبود. خریداران با آرامش خیال و آسوده از منزل، محل کار و فاصله های طولانی بدون مراجعه و مشکلات سابق خرید خود را پس از بررسی فراوان و بدون دغدغه و مقایسه کالاها انجام می دهند و کالا را درب منزل خود تحویل میگیرند. حال آنکه برای پرداخت نیز توسط فروشگاههای اینترنی شرایط خاصی در نظر گرفته شده است از قبیل: پرداخت آنلاین، پرداخت با دستگاههای پوز و سیار، پرداخت از طریق درگاههای بانکی، پرداخت از طریق موبایل و یا حتی پرداخت نقدی درب منازل خریداران.

این فروشگاهها ضمن اینکه مجوزهای لازم را از مراکز قانونی دریافت می کنند در ارائه محصولات و کالاها دقت خاصی را نیز دارند و در واقع به نوعی وکیل مشتریان در تامین کالا و کیفیت آن می باشند. در حقیقت برای تمامی سلیقه های جامعه بررسی و کارشناسی نموده و در ویترین و سایتهای فروشگاهی خود به ارائه محصولات می پردازند. کارشناسان و متخصصان خبره در این کار باعث کاهش زمان و هزینه خریداران میگردند و از نظر فنی و اصالت کالا تمامی برندهای ارائه شده بررسی و سپس در سایت قرار میگیرند. حتی در برخی موارد مشتری پس از تحویل کالا با توجه به شرایط و قوانین آن فروشگاه اینترنتی مجاز خواهد بود در صورت عدم استفاده از محصول طبق قوانین خاصی و در زمان خاصی کالا را برگشت داده و وجه خود را دریافت و یا کالای دیگر انتخاب نماید. این فروشگاهها جهت سهولت در امر تحویل کالا در ساعات دلخواه خریداران، بسته مورد نظر را درب منزل تحویل مینمایند. همچنین از مزیتهای بسیار فوق العاده این فروشگاههای آنلاین انتخاب برندهای اصلی و اصالت و گارانتی و ضمانتهای بالای کالاهای ارائه شده می باشد که در خریدهای شخصی بسیار سخت و غیر قابل دسترسی می باشد. در خرید به روش اینترنتی و آنلاین محل و زمان و آدرس و شهر و روستا و…. مهم نیست و ما با ساده ترین ابزارهای در دسترس الکترونیکی به این امر مبادرت می ورزیم.

امید می رود که با گسترش این فرهنگ به ویژه در کشورهای تازه توسعه یافته، از ترافیک و ترددهای اضافی  و آلودگی هوا جلوگیری گردد و زمان انسانها که دارای ارزش خاصی می باشد در موارد بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

خلاصه اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستم های پیشرفته که روز به روز توسعه بیشتری می یابند ناگزیر به استفاده از این موارد می باشیم و باید خود را برای تغییرات اساسی و بیشتری در این زمینه آماده نماییم و هر از گاهی منتظر خبرهای جدیدتری در این زمینه باشیم و از اینکه روزی بسته و کالای خریداری شده ما حتی در زمان حرکت در جاده ها و مسیرهای دور افتاده توسط پهپادها و یا رباتهای الکترونیکی تحویل ما شود متعجب نشویم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *